מתעניינים בשאיבת שומן? כל מה שצריך לדעת - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

שאיבת שומן – למי זה מתאים ולמי לא?

להיכנס לג'ינס מהתיכון – תראו לי מישהי שלא חלמה על כך לפחות פעם אחת בחיים.

כולם חולמים על בטן יפה ושטוחה, על זרועות מחוטבות ודקיקות, על ירכיים מעוצבות ורזות. אך במשך השנים, עם התקדמות הגיל והשינויים שעובר בגוף, יכולתו לחזור למידותיו וצורותו הצעירה והדקיקה – כבר איננה אופציה טבעית.
 

אז מה עושים?

במהלך הניתוח לשאיבת שומן ניתן להוציא את השומן החבוי שכבות העור העמוקות ושאיננו זז ממקומו גם לאחר דיאטה קפדנית ומשמעת ספורטיבית הדוקה.

למי מתאים הליך שאיבת שומן?

הליך שאיבת השומן מתאים לכל אחד אשר סובל מהצטברות שומנים במקומות מסוימים בגוף וסדרך כלל באזור הבטן, צדי הירכיים, המותניים, הזרועות והירכיים הפנימיות.

רוב האנשים המגיעים לקליניקה שלי על מנת לעבור את הניתוח – מעוניינים ביצירת גזרה חטובה ויפה יותר, אך לעיתים, במיוחד כאשר מדובר באלה מקפידים על דיאטה בריאה וכושר גופני, מצבור השומנים אשר מסרב לזוז ממקומו – מהווה מקור לתסכול רב.

ניתוח שאיבת שומן

למי לא מתאים הליך שאיבת השומן?

שאיבת שומן איננה פתרון לסובלים מעודף משקל משמעותי, שכן שאיבת כמות שומן גדולה בעת ובעונה אחת מגדילה את הסיכון לסיבוכים ואף עלולה לסכן את חיי המטופל. עבור אנשים בעלי עודף משקל משמעותי, שאינם מצליחים להשילו באמצעות אורח חיים בריא, פתרון יעיל יהי ניתוח בריאטרי לקיצור הקיבה.

 

מה חשוב לעשות לאחר ההליך?

במידה וטרם אימצתם אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ודיאטה בריאה, תהיו חייבים לעשות זאת לאחר הניתוח. אי שמירה על אורח חיים בריא לאחר שאיבת השומן, מובילה להצטברות שומן מחודשת באזורים אחרים, המובילה לתלונה נפוצה על השמנה באזורים בהם לא נצפתה השמנה בעבר.

ההסבר לכך פשוט – אנו נולדים עם מספר תאי שומן קבוע וגופינו אינו מייצר תאים חדשים. כך שגם אם תאי שומן נשאבו והוצאו מן הגוף – עדיין ניתן לראות השמנה בתאי שומן אחרים, שנותרו בגוף.

 

מה חשוב לזכור כאשר נכנסים לניתוח שאיבת שומן?

הניתוח איננו תרופת קסם! למעשה, ניתוח זה איננו תרופה כלל ואין בכוחו לרפא מחלות הנובעות מהשמנה כגון לחץ דם גבוה או יתר שומנים בדם.

מצבים רפואיים בלתי תקינים יישארו בלתי תקינים גם לאחר ביצוע ההליך!

 

האם ניתן לעבור את הניתוח בכל גיל?

כן ולא. הגיל ואופי העור הם מאפיינים חשובים בניתוח מסוג זה והם אלה שיקבעו כיצד תראה התוצאה על פני הגוף. עור צעיר, מתוח ואלסטי יחזור לצורתו המקורית במהרה ויעניק מראה חלק ונעים לעין, אך עור מבוגר יותר שאיננו אלסטי – יכול להתבטא בהופעתו של עור עודף ורפוי. ברוב המקרים, שאיבת שומן המתבצעת עד גיל 40 תניב תוצאות יפות וחלקות.

 

האם אני עלול להתאכזב מהתוצאה?

הסיכון לאכזבה קיים בכל ניתוח ותלוי מאוד בציפיות הקיימות טרם הכניסה לניתוח. חוסר סימטריה בין הירכיים עלול להתרחש כמו גם שינויים קלים בעור באזור ממנו נשאב השומן במהלך הניתוח. על מנת להתגבר על קושי זה מבצעים שיחת ייעוץ עם המנתח טרם הניתוח, על מנת להציף את הציפיות ולשמור עליהן ריאליסטיות ואפשריות.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל